Terug naar het blogoverzicht

Ervaringen met Nissan Leaf private lease

Jordy van Velden 21 oktober 2016

Ervaringen met Nissan Leaf private lease

 

In de vorige blogpost vertelde Rob Baas al dat hij de Nissan Leaf 30kWh geweldig vindt. In 2,5 maand reed hij in totaal bijna 5.000 km met de elektrische auto. Inmiddels is hij helemaal om. In deze blogpost gaat Rob dieper in op de ervaringen die hij opdeed met de Nissan Leaf, die je nu voor een zeer scherpe prijs kunt private leasen bij MijndomeinAuto, inclusief onbeperkt de accu opladen via Fastned.

 

Zeer lage kosten

Rob heeft uitgerekend hoeveel het rijden met de Nissan Leaf nu precies kost: “De theoretische bruto (energie)gebruikskosten zijn per gereden kilometer slechts 3 cent. Dat kun je uitrekenen met de informatie in de app, waar je ook de laadhistorie van Fastned in kunt vinden. Bij private lease zijn alle kosten voor rekening van MijndomeinAuto, waarmee je de nettokosten terugbrengt naar 1,5 cent per gereden kilometer. Dit is gebaseerd op een jaargebruik van 24.000 km en daarmee is de kans groter dan 50% dat je op je rit één van 51 Fastned snellaadstations tegenkomt.”

Ook over het laden onderweg is Rob enthousiast: “Alles gaat heel handig in de Fastned app, die je smartphone herkent bij de oplaadunit als er eenmalig een e-mailadres en nummer doorgegeven is. De kabel aansluiten, CHAdeMO-stekker kiezen op het display en hij start met snelladen. Thuisladen gaat heel handig met bijgeleverde kabel. In een nacht laadt de Nissan Leaf op naar 100% en dan kun je ook nog in de ochtend de auto op afstand verwarmen of koelen. Zo stap je fijn in en verruim je het rijbereik.”

 

fastnedlaadgeschiedenis

 

Snelheid en energieverbruik

Over de snelheid en het energieverbruik van de elektrische auto zegt Rob: “Tijdens het rijden in de speciale R-stand levert de auto tot 30% accu retour en daarmee ga je je ook automatisch houden aan de snelheidgrenzen. Echt scheuren (lees: harder rijden dan 105 km per uur) is voor het energieverbruik niet aan te raden, tenzij je langs een Fastned station komt dan… De auto is wel snel weg bij een “stoplichtrace”, dus je kunt op dat gebied nog wel stoer doen met je snelheid.”

 

MijndomeinAuto biedt in combinatie met private lease gratis een EV-pas aan. Deze heb je nodig als je bij openbare laadpalen wil opladen. Het initialiseren van een laadpaal kost hiermee € 0,10 per keer. Als je de kabel weer los wilt halen als je weggaat of als de accu vol is, heb je deze pas ook weer nodig. Er zijn wel prijsverschillen te zien in wat je per kWh betaalt bij die palen. De Nissan Leaf kan maximaal 6,6 kWh laden bij zo’n paal per uur, dus blijft het onderweg opladen ook op financieel gebied goed onder controle. Zoek je een leuke app met veel informatie, kijk dan op https://jedlix.com/nl/.”

 

Nog meer voordelen volgens Rob: “Je krijgt vaak wel de beste parkeerplekken als je ergens met een elektrische auto gaat parkeren. Een ergernis kan zijn dat je op deze plaats auto’s ziet staan die opgeladen zijn of zelfs niet opgeladen worden. De website http://www.social-charging.com/ probeert hierin te bemiddelen.”

 

De voordelen van Nissan Leaf private lease via MijndomeinAuto:

  • Direct rijden
  • Gratis laden via Fastned
  • 100% Laagsteprijsgarantie
  • Geld terug bij minder kilometers
  • Geen minimum schadevrije jaren
  • Standaard luxe uitvoering
  • Geen BKR registratie
  • Korte looptijd contracten

 

Wil je het zelf ervaren? Kies dan nu voor de Nissan Leaf in private lease!




Jordy van Velden